Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φυσικά δεν παράγει ρύπους. Η απόδοση ενός ηλεκτροκινητήρα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν καταναλώνει ενέργεια όσο είναι ακίνητο ενώ έχει τη δυνατότητα να φορτίζει (έστω και λίγο) προσφέροντας επιπλέον αυτονομία όταν κινείται, όταν φρενάρει ακόμα και όταν είναι παρκαρισμένο.
Φανταστείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο οποίο οι δύο τροχοί δίνουν ενέργεια για να κινηθεί ενώ οι άλλοι δύο ενσωματώνουν δύο μικρές γεννήτριες που αποθηκεύουν την κινητική ενέργεια και φορτίζουν ταυτόχρονα της μπαταρίες. Επιπλέον όταν το αυτοκίνητο κινείται περνάει αέρας από το μπροστά μέρος του ο οποίος είναι αρκετός για να δώσει ζωή σε δύο μικρές ανεμογεννήτριες και τέλος η οροφή του αυτοκινήτου αλλά και όλες οι μεγάλες επιφάνειες που έχει ενσωματώνουν φωτοβολταϊκά στοιχεία τα οποία φορτίζουν συνεχώς τις μπαταρίες εφόσον υπάρχει ηλιοφάνεια.
Το μεγάλο μας πρόβλημα με την αιολική και την ηλιακή ενέργεια είναι η αποθήκευση της, όμως η τεχνολογία των μπαταριών έχει εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια και συνεχίζει να εξελίσσεται με απίστευτους ρυθμούς! Οι επιστήμονες και οι μηχανικοί έχουν καταφέρει να δώσουν αυτονομία περίπου 450 χιλιομέτρων χρησιμοποιώντας 4700 μπαταρίες κινητών τηλεφώνων.
Το κόστος αγοράς αυτών των μπαταριών σήμερα είναι περίπου 40.000 δολάρια που αναμφίβολα είναι ένα πολύ μεγάλο ποσό αλλά σκεφτείτε ότι πριν 1,5 χρόνο οι ίδιες μπαταρίες κόστιζαν 90.000 δολάρια!
Οι μπαταρίες έχουν ένα κύκλο ζωής περίπου 500 αποφορτίσεων και φορτίσεων άρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 450 χιλιομέτρων ανά φόρτιση μπορεί να διανύσει 225.000 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί να αλλάξουμε τις μπαταρίες του!
Ένας μέσος οδηγός διανύει έως 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο, τουτέστιν θα χρειαστεί να αλλάξει μπαταρίες μετά από 15 χρόνια… Κρατάει άραγε το αυτοκίνητο 15 χρόνια;
Μπορεί το αρχικό κόστος αγοράς των μπαταριών να είναι υψηλό αλλά σκεφτείτε πόσα έξοδα έχει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης το οποίο πρέπει να διανύσει 225.000 χιλιόμετρα.
Κινητήρας εσωτερικής καύσης + 225.000 χιλιόμετρα = περίπου 30.000 ευρώ κόστος χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τυχών ζημιές, καταλύτες, ιμάντες χρονισμού, τέλη κυκλοφορίας και οι συνέπειες της μόλυνσης.
Ηλεκτροκινητήρας + 225.000 χιλιόμετρα = 29.000 ευρώ (δηλαδή η αγορά των μπαταριών…) (ισοτιμία δολαρίου-ευρώ 1.42) και σκεφτείτε ότι η τιμή αγοράς των μπαταριών συνεχώς μειώνεται ενώ παράλληλα αυξάνεται η χωρητικότητα τους !
Επιπρόσθετα ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο έχει μόλις 10-15 κινούμενα μέρη ενώ ένα βενζινοκίνητο περισσότερα από 3000 τα οποία μπορούν να χαλάσουν ανά πάσα στιγμή. Τέλος το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο service αφού το μόνο που μπορεί να χαλάσει σε έναν ηλεκτροκινητήρα είναι τα ρουλεμάν των οποίων το κόστος δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ…
Τα φωτοβολταικα συστήματα είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η τεχνολογία στον τομέα των ΑΠΕ. Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο, στην Ελλάδα πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτή την "πηγή πλούτου" που είναι και οικολογική!
ReplyDelete